bgTop
menuBG
Етерични масла Мини парфюми Парфюми Козметика за жени Детска козметика Козметика за мъже Бебешка козметика Козметика за косата Козметика за тяло Дамски чорапи/ чорапогащници Аксесоари Българска Роза козметика Роза Инвест Капитал AquaSource
Български производители

Парфюми
»

Парфюм или тоалетна вода – каква е разликата?

Разликата е в съотношението на концентрацията на етеричните масла и алкохола. Коалкото по-висока е концентрацията на етерични масла, толкова по-скъп и издръжлив е аромата. Истинският парфюм не се продава в спрей флакони, а в малки шишенца, от които парфюмът се нанася върху кожата. Процентното съотношение, което можете да откриете върху флакона на парфюма, показва колко алкохол се съдържа в него. Често производителите използват по-голeми концентрации алкохол, за да засилят трайността на аромата и регулират силата му. Поради тази причина парфюмите с по-силно ароматни съставки имат по-голяма концентрация алкохол. И за да придобиете по-пълна представа за разликата между "eau de toilette", "eau de parfum" и останалите модификации, сме подготвили кратък списък:

Perfume (Parfum или Extrait) При парфюмите, концентрацията на етерични масла е между 15% и 30%, което ги превръща в лидер по отношение на силата на аромата. Когато използвате такъв парфюм трябва да нанасяте по-малки количества, без да се тревожите, че това ще се отрази върху неговата продължителност. Нормално, ароматите от тази група запазват своето присъствие около 6 часа в зависимост от типа на кожата ви (при суха кожа ароматът трае по кратко).

Parfum De Toilette Това е междинна група, силата на аромата е между тази на чистите парфюми и EDP, но е сравнително рядко използвана.

Eau De Parfum (EDP) В превод на български означава вода от парфюм, концентрацията му е от 8% до 15% . Ароматът е по-лек от този на чистия парфюм, но и цената е сравнително по-ниска. Въпреки това продължителността е добра - от 3 до 5 часа. Eau de Parfum е идеалният избор за жени, при които използването на парфюм се е превърнало в ежедневие.

Eau De Toilette (EDT) Тоалетна вода - Това е още по-лек и деликатен аромат, с концентрация от 4 до 8%. Парфюмите от тази група са подходящи за ежедневна употреба. Цената им обикновено е по-ниска от тази на EDP, а продължителността им е от 2 до 4 часа.

Eau De Cologne (EDC) Парфюмите от тази група често се наричат просто одеколони и концентрацията им е 3-5%. Продължителността на аромата трае до 2 часа.

For Men Eau De Toilette (EDT) Това е групата с най-висока концентрация на етерични масла за мъже и продължителността им е най-голяма - до 5 часа.

Aftershave Афтършейвът е с по-слаб аромат и е най-честия избор сред мъжете. Трайността му е от 2 до 3 часа. За хора с чувствителна кожа е препоръчително да използват афтършейв балсам.

Eau Fraiche, Mist или Splash Това са ароматите с най-ниска концентрация - само 2-3%. Съставени са основно от вода и често нямат алкохол. Продължителността им е относително кратка - около 2 часа.

Разлика между тестер и парфюм

Тестерите са оригинални парфюми, еднакви с останалите, но със следните разлики Аромата и трайността са идентични като на оригинален парфюм. Ако обаче изрично на някой е посочен EDP, EDT и т.н. прочетете по-горе за трайността му и съдържанието на ПК. Тестерите не са в оригинална, луксозна опаковка, а в транспортна опаковка Някои тестери са без капачки. В този си вид те са опаковани от производителя.

Избор на парфюм

При избор на парфюм не се препоръчва да се пробват повече от 3 аромата. - По-добре да се започне от най лекия, след това да се премине към по-тежките аромати. Върху кожата парфюма се променя с времето: аромата, който ви се е струвал невероятен, се променя, и може да се прояви нюанс, който да ви е неприятен. Само кожата дава на парфюма да разкрие неповторимия аромат. Не се препоръчва да разтърквате капката на парфюма с пръст по кожата,това нарушава нормалния процес на изпарението. Не си доближавайте носа към мястото на парфюмираната китка, от разстояние по-добре се оценява „ореола” на парфюма.

Колко дълго се запазва ароматът в шишенцето?

Ароматът се запазва в продължение поне на 3 години, след което ароматното масло започва да отслабва и променя качествата си. Важно е да съхранявате ароматите в оригиналните им картонени кутийки, да не ги излагате на директна слънчева светлина и да не ги подлагате на резки температурни промени.

Какво означават понятията върхови, сърцеви и базови нотки?

Създателите на аромати съчетават няколко съставки, за да оформят определено ухание. Затова те комбинират специално подбрани нотки, които разгръщат своето ухание в различно време. Върховите нотки са най-леки – те се усещат в момента на слагане на парфюма. След десетина минути ще почувствате сърцевите нотки, а след около час ще усетите трайните базови нотки на уханието, което сте избрали. Затова е препоръчително да бъдете с един парфюм поне за час, след което да решите дали той е подходящ за вас.

Класификация на ароматите

Потребителите на парфюмерната индусрия различават ароматите по два-три признака: сладък ли свеж, мек или остър, младежки, мъжки, женски или унисекс парфюм. Специалистите различават множество групи аромати и по тях класифицират самия парфюм. За да Ви е по-лесно да изберете, подходящия за Вас парфюм, Ви предлагаме описание на всяка група аромати.

Цветни- Най-многочислената група аромати. Това са композиции, в които доминираща нотка имат цветята – едно или цял букет. Най-често за приготвянето на тези парфюми се използват – рози, жасмин, иланг-иланг, бофур, виолетка, момина сълза, люляк, цвят на портокал, тубероза, ирис.

Фруктови Тези нюанси най-често се използват в съчетания с цветните и са особено любими на представителките на нежния пол. Основни нотки – ябълка, кайсия, нар, праскова, мандарина, диня, бергамот, ананас, ягода, папая

Зелени Това са нотки на свежест, прохлада и гора, които може да усетите в множество парфюми. При тяхното създаване най-често се използват ароматни масла от вечнозелени растения (кедър, хвойна, мирта, бор) и тревисти растения (лавандула, градински чай, галбанум)

Шипрови Названието на тази група аромати произхожда от остров Кипър. Растенията, които влизат в тази група в началото са събирани там. Това са горски чай, дъбов мъх, лавандула, смола, пачули. Резултатът е чист, прозрачен, горски аромат с лек "привкус" на подправки. Напомня за смолистия аромат на борови гори. Шипровите аромати създават едно невероятно усещане за вътрешно спокойствие, топлина, уют, сила и светлина. Незаменими за стилните и уверени в себе си хора.

Дървесни Това е група екзотични аромат, които включват масла от такива дървета като: кедър, ветивер, пачули, сандал, пиния, мирта и т.н. Съчетанието на вкусно-лекарствен мирис и аромата на горещ, мек хляб, приглушено с кедрови нотки е ободряващо притегателно. Сладкият и едновременно с това типично дървесно-земен аромат на ветивера създава усещане за близост до девствената природа, за релакс и пълен душевен комфорт. Тези аромати притежават способността да повдигнат настроението и са идеални за употреба всеки ден, внасят в работната седмица усещане за спокойствие, увереност и бодрост.

Подправки В основата на тази група парфюми са екзотичните подправки, такива като карамфил, канела, кориандър, кардамон, пипер. Тези масла често са основен част от източните аромати, но все пак се определят като отделна ароматна група.

Мускусни Мускус – това е веществото, което отделят мъжките екземпляри от разновидност на северните елени – мускусен елен. Този елемент наравно с тамяна и амбрата е бил особено популярен в епохата на Възрождението, а също така в гръцката и римската античност. Това вещество притежава особена привлекателност към противоположния пол. В сегашната парфюмерия практически не се използва натурален мускус, той е заменен с по-евтиния синтетически.

Амброви Тази група аромати включва нюансите на различни видове амбра, тамян, ванилия и лаванулово масло. Страст, чувственост и натрапчивост. Това са отличителните качества на амбровите аромати, поради това следва да се държат "под контрол". Желателно е използването им вечерта и не всеки ден

Ароматни Тези парфюми включват в състава си ароматните масла на градински чай, тамян, пели и подобни. Тези аромати може да се включват в групата на дървесните аромати, могат да участват в създаването на папратови парфюми.

Цитрусови Тази група аротимни масла включва цитрусови растения, като грейпфрут, мандарина, бергамот, лимон, портокал и др. Техния аромат създава усещане за свежест и прохлада, те често са основа на летните парфюми. Цитрусовата ароматна група често се свързва с цветни (основно жасминови) и тревисти, зелени акорди.

Свежи Това е група аромати в която са класифицирани множество зележи, водни и цитрусови аромати.

Водни (морски, озонови, кислородни) Това са аромати съдържажи неразредена свежест. Те са полезни за организма, напомнят мириса на дъжда или влажния въздух покрай горска река или водопад. Такива аромати се препоръчват на хора, които са претоварени с работа. Те освежават и повдигат настроението.

Ориенталски (източни) Най-често аромата на тази група е тежък, остър, гъст, опияняващ, навяващ мисли за екзотиката на Изтока, известен със своята чевственост и провакативна еротика. Към тази група се отнасят ароматите на пачули, ветивер, сандал, лавандула, горски чай, жасмин, ирис, портокалов цвят, различни смоли и балсами, мускус и амбра.

Кожени Това е рядка и особена група мъжки аромати. По мирис напомнят за кожена мебел, седло, скъпо кожено яке. Това са аромати за изискани мъже, търсещи приключения. Композицията се изгражда на основата на аромата на бреза, кожа, велур, тютюн.

Фужерни (папратови) Названието на групата произлиза от аромата станал нейна основа – Fougere royale (кралски папрат) в края на 19-ти век. Аромата на парфюмите в тази група – горчиви, свежи. Основните нюанси – дъбов мъх, лавандула, бергамот, кумарин и разнообразна дървесина. Фужерните аромати, заради тръпчивостта и силния си мирис се избират предимно от мъже. Подходящи за всекидневна употреба, придават усещане за сила и енергия.


bgBot